Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nemocniční nadstandard a nebo spíše nestandard?

Chtěla bych se s Vámi podělit o zkušenost, kterou jsem získala jako pacientka v jedné české nemocnici. Protože to byla moje první a doufám, že i poslední hospitalizace rozhodla jsem se, že nebudu šetřit a zaplatím si nadstandardní pokoj. Jedna noc za šest stovek.

Netušila jsem, že na tuto službu jsou jakési pořadníky. A tak jsem si týden před hospitalizací dala požadavek na příslušné oddělení nemocnice.

V den přijetí se mnou sestra sepsala dokumentaci. Nepadlo však slovo o žádném nadstandardu, proto jsem se trochu nesměle přihlásila o slovo a vznesla dotaz, že bych tam měla mít zajištěný nadstandardní pokoj v pořadníku.

Sestra zvedla hlavu od tiskopisu a zeptala se: “A jak, že se jmenujete?“ Nechtěla jsem být impertinentní a vynechala poznámku o tom, že právě sepisuje mou dokumentaci, která je opatřena i mým jménem.“ Jo, počkejte, jo, máme Vás tady napsanou, tak snad bude něco volného“, dodala. „ Jo a chce tam být sama? Ale to bude za 600.“

Do diskuse se zapojila další sestra a udělila instrukce praktikantkám, které měly ten den za úkol ubytování pacientů. „Děvčata, vemte teda klíč od pětky“, pronesla s takovým důrazem, jakoby se jednalo přinejmenším o prezidentské apartmá.

Hurá a tak jsem byla na nadstandardu! Sama!

Vybavení vskutku luxusní! Televize, lednice, mikrovlnka, varná konvice, konferenční stolek a tři křesílka- vše v retro stylu. Vybavení jakoby už skrytě napovídalo, že to nebude jen tak. Chyběla jen pračka se sušičkou, ale k tomu až později. Mezi další příslušenství kromě nemocničních lůžek patřilo i WC s koupelnou.

Koupelna sice žádný přepych, ale hlavně, že teče voda a funguje toaleta. Nechval však dne před večerem!

Pravý význam tohoto pořekadla jsem poznala záhy. Asi po třetím použití WC se utrhlo splachovadlo a šňůrka poněkud nemoderního splachovadla mi zůstala zcela neelegantně viset  v ruce  a v útrobách toalety “visely“ mé exkrementy. Rezervoár byl umístěn poměrně vysoko a po operaci by asi nebylo příliš rozumné se pouštět do amatérských oprav. To dá přece rozum, zvlášt, když je člověk na nadstandardu.

Zjištěnou skutečnost jsem šla oznámit sestře.“ No tak budete chodit na WC na chodbu, to se nedá nic dělat“, odpověděla aniž by se zajímala, jaký bude osud exkrementů na WC na nadstandardu.

Vzala jsem tedy sprchu, jejíž hadice byla umístěna naštěstí v blízkosti záchodové mísy a použila sprchu místo splachovadla. Architekt evidentně tušil, jak to v nemocnicích chodí, protože jinak si tak strategické rozmístění uvnitř koupelny nedokážu vysvětlit.

Sestra však netušila, že v nemocnici funguje služba údržby budov a že pro šikovného řemeslníka je oprava utrženého splachovadla otázkou pár minut.

Jak jsem již psala, vybavení pokoje bylo poněkud „podezřelé“.

Pokud vím, tak pacient nemá „zatím“ povinnost nosit si s sebou do nemocnice jídlo a pití. Na tuto „jistotu“ jsem se spoléhala i já. Předpokládala jsem, že mi po operaci budou na pokoj doručeny tekutiny ve formě konvice s čajem. Nic takového se však nestalo a tak jsem si musela natočit vodu z kohoutku. Tekutiny jsou důležité, uznejte !

Pomalu se mi začínaly bystřit smysly po anestezii a rozum se hlásil o slovo. V čem je sakra tenhle pokoj nadstandardní? Co jsou ty nadstandardní služby? Proč si nemocnice účtuje 600 Kč za noc? Protože jsou zde k dispozici 3 křesílka? Protože je zde lednice a mikrovlnka s varnou konvicí? Pak mi to konečně došlo! Měla jsem si vzít z domova vlastní jídlo, čaj, kávu…pozvat rodinu a nechat si něco uvařit?

Možná jsem si měla přibalit i čisté povlečení? Nebo rovnou přeprat?

Jak už to po operacích chodí, občas sem tam i krev ukápne. Působilo na mne poněkud zvláštně, že sestra klientce, která si platí 600 Kč na noc nemá ani nejmenší snahu převléci znečistěné povlečení. A tak jsem si připadala jako Čachtická paní, i když ta se koupala v krvi cizích děvčat, já však ležela ve vlastní.

Ráno vše osobitým stylem a přístupem zakončila uklízečka s ukrajinským přízvukem. „Vy tadý v koupelně pouštělá ten vjetrak?“, zeptala se výhružně a rozzlobeně se oháněla mopem.

„Proč se ptáte, je možné, že jsem ten větrák pustila.“ „ Je tadý děsnej bordel, samej prách, včera jsem to tady uklizéla a dneska musím znova!“, dodala také spekulaci o tom, jestli to není náhodou špína z mých ručníků…..?

A tak si říkám, jestli by v těchto a podobných případech spíš neměla nemocnice platit klientovi za to, že se tam vůbec nechal hospitalizovat, místo toho, aby inkasovala tučné peníze za nadstandardy?

Autor: Alice Wollmannová | úterý 10.4.2012 10:24 | karma článku: 31,96 | přečteno: 2591x
  • Další články autora

Alice Wollmannová

James Bond z Lidlu

Také se Vám stává, že některé příběhy z Vašeho života se zdají být neuvěřitelné? Ne, nemusí se jednat o nic tak dramatického, jako je přistání mimozemšťanů přímo u Vás na balkoně, nebo to, že vyhrajete na stírací los 20 milionů.

19.9.2016 v 9:00 | Karma: 16,58 | Přečteno: 516x | Diskuse| Společnost

Alice Wollmannová

Jaro je tu, lidi šílí, a zase ta výměna pneumatik....

Pro většinu lidí je výměna pneumatik pěkná otrava. Ani já nejsem výjimkou. Snažím se to odkládat, jak jen to jde. Jo, teď na jaře mírná prokrastinace není na škodu, ale v opačném případě by to mohl být pěkný malér. Tento článek je určen všem, pro koho je výměna gum ze zimních na letní a opačně ztráta času, jinými slovy pěknej vopruz. Nechte na hlavě, nevšední příběh lze zažít i při takto přízemní činnosti.

2.4.2014 v 7:43 | Karma: 11,93 | Přečteno: 781x | Diskuse| Společnost

Alice Wollmannová

Elita nejsou jelita!?

Jak tak koukám na zápisky v mém blogu, tak zjišťuji, že jsem již rok NIC nenapsala. Není to tím, že by se nic v mém životě nedělo, jen jsme si dala pauzu. Dnes jsem si řekla:“ DOST, už je to přece rok a já zase začnu psát“. O čem? No, to se uvidí! Ted však mám pro Vás jeden příběh, tak trochu související se svátkem všech zamilovaných...

15.2.2014 v 0:16 | Karma: 12,78 | Přečteno: 682x | Diskuse| Společnost

Alice Wollmannová

Povalentýnské requiem, aneb je hledání chlapa ztráta času?

Je hledání chlapa ztráta času? Majitelé rozličných seznamek Vám odpoví, že určitě není. Některé ženy řeknou rovnou, že je. Pojďte se přesvědčit sami. Přečťete si můj příběh a zkuste odpovědět na tuto jednoduchou otázku. Je hledání chlapa ztráta času?

18.2.2013 v 8:05 | Karma: 17,93 | Přečteno: 1217x | Diskuse| Společnost

Alice Wollmannová

Chlapi chcete sbalit ženskou? Pořiďte si osobního kouče!

Svět se vážně zbláznil. Dnešní muži si najímají osobního kouče, aby se dozvěděli, jak sbalit ženu. Ve snu by mne nenapadlo, že by s touto triviální záležitostí mohl mít nějaký muž problém. Vždyť stačí tak málo! Co myslíte, dámy?

15.8.2012 v 7:44 | Karma: 17,37 | Přečteno: 1879x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Volby by v březnu podle Medianu vyhrálo ANO. TOP 09 vypadává, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

  • Počet článků 111
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2448x
Jsem jaká jsem a budu ráda, když budete číst moje články...