Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sestřičky

Řízením osudu jsem se cca po 12. letech ocitla v nemocnici jako sestřička. Majíc na sobě bílé šatičky a podkolenky, vybavila  se mi slova jednoho z hitů  od Elánů- Sestrička z Kramárov, sen všetkých klamárov, ktorí jej slubuju modré z neba...

Mně tedy nikdy nikdo nic nesliboval a nikdy jsem si o práci sester nedělala velké iluze. Možná někdy hodně dávno v naivní dětské fantazii, kdy jsem obdivovala krásnou sestru Inu, co popletla hlavu panu primáři Blažejovi...ale uznejte sami, v té uniformě ji to přece slušelo!

Nyní zpět do reality.  Moje "nové" kolegyně si předávaly službu a neskutečným způsobem nadávaly. Nadávaly úplně na všechno, na práci, na doktory, na přístroje i na pacienty. Jedna pronesla větu, že by si Zelenka zasloužil postavit pomník a škoda, že už došel Heparin. Nejprve jsem nevěděla, jestli to měl být pokus o vtip? Nesměle jsem se  zeptala proč? Dostalo se mi odpovědi: "Tak se podívej na to, co tady leží! Je s tím spousta práce, peníze za to žádný a kdo se na to má koukat? Navíc je nás tady málo a nikoho to nezajímá, my už prostě nemůžeme. Dnes jsem si chtěla vzít kabelku a odejít domů uprostřed dne."

Přidala se další kolegyně: "Ty vole, ty už máš syndrom vyhoření." Dotyčné se objevily slzy v očích řekla, že už nenávidí lidi, nenávidí důchodce, nechodí nakupovat do hypermarketů, jen , aby se vyhla lidem. Primář ji údajně doporučil návštěvu ústavní psycholožky....

Seděla jsem mlčky a pomalu mi začínalo být jasné, že tady něco není v pořádku. S podobnými stesky začala i další sestra, navíc ji život komplikují problémy s dcerou, do toho tahle práce, prostě má pocit, že nic nezvládá...

V duchu si říkám, co na tom může být až tak strašného? Mám na mysli konkrétně práci sestry na JIP interního oddělení.Něco o práci v oboru intenzivní medicíny vím, ted však víc jak 10 let pracuji v oboru urgentní medicíny. Mnoho vzpomínek jsem možná raději vytěsnila ze svého vědomí, ale přece jen 8 let práce na ARO nelze zapomenout. V současné situaci mám už určitý nadhled,  avšak si  pamatuji přesně na den, kdy jsem před 12. lety odešla pracovat jinam. Byl to pro mě pocit vysvobození....

Po několika hodinách na mém "novém" pracovišti jsem měla pocit dejavu, návratu o 12 let nazpět. Ano, spousta věcí se dělá jinak, ale o to snad ani nejde. Byl tu zase ten strašný pocit. Pocit, který zažívají sestry pracující na plný úvazek na tomto oddělení. Tváří tvář lidskému utrpení, beznaději. Počínající demotivace z práce. Otázky. Má tahle práce smysl, když on/ona stejně zemře? Proč raději nejsem doma? Má to význam za 120 kč za hodinu?

Samozřejmě, že jejich práce význam má. Jenomže ony to vidí ze své pozice jinak. Cítí se přepracované, unavené, nedoceněné, finančně neohodnocené. Bohužel mají pravdu.

Po třech nočních službách se tak cítím také. Možná si řeknete, jde o lidský život, nejde o peníze. Ukažte mi však nějakého člověka, který v dnešní době bude pracovat za 120 Kč za hod? Samozřejmě, někdo se najde. Jen jsem chtěla poukázat na to, jak si cení ředitelství jedné nejmenované nemocnice práce kvalifikovaných zdravotních sester.

Sečteno podtrženo. Vůbec se nedivím, že je nedostatek personálu v Českých nemocnicích.

Co kdyby si už konečně na Ministerstvu zdravotnictví někdo uvědomil, že sestrička z Kramárov nechce být snem klamárov a že by za svoji práci chtěla i pořádně zaplatit!

 

http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/elan/sestricka-z-kramarov-3580

Autor: Alice Wollmannová | čtvrtek 11.12.2008 17:22 | karma článku: 34,67 | přečteno: 6604x
  • Další články autora

Alice Wollmannová

James Bond z Lidlu

Také se Vám stává, že některé příběhy z Vašeho života se zdají být neuvěřitelné? Ne, nemusí se jednat o nic tak dramatického, jako je přistání mimozemšťanů přímo u Vás na balkoně, nebo to, že vyhrajete na stírací los 20 milionů.

19.9.2016 v 9:00 | Karma: 16,58 | Přečteno: 516x | Diskuse| Společnost

Alice Wollmannová

Jaro je tu, lidi šílí, a zase ta výměna pneumatik....

Pro většinu lidí je výměna pneumatik pěkná otrava. Ani já nejsem výjimkou. Snažím se to odkládat, jak jen to jde. Jo, teď na jaře mírná prokrastinace není na škodu, ale v opačném případě by to mohl být pěkný malér. Tento článek je určen všem, pro koho je výměna gum ze zimních na letní a opačně ztráta času, jinými slovy pěknej vopruz. Nechte na hlavě, nevšední příběh lze zažít i při takto přízemní činnosti.

2.4.2014 v 7:43 | Karma: 11,93 | Přečteno: 781x | Diskuse| Společnost

Alice Wollmannová

Elita nejsou jelita!?

Jak tak koukám na zápisky v mém blogu, tak zjišťuji, že jsem již rok NIC nenapsala. Není to tím, že by se nic v mém životě nedělo, jen jsme si dala pauzu. Dnes jsem si řekla:“ DOST, už je to přece rok a já zase začnu psát“. O čem? No, to se uvidí! Ted však mám pro Vás jeden příběh, tak trochu související se svátkem všech zamilovaných...

15.2.2014 v 0:16 | Karma: 12,78 | Přečteno: 682x | Diskuse| Společnost

Alice Wollmannová

Povalentýnské requiem, aneb je hledání chlapa ztráta času?

Je hledání chlapa ztráta času? Majitelé rozličných seznamek Vám odpoví, že určitě není. Některé ženy řeknou rovnou, že je. Pojďte se přesvědčit sami. Přečťete si můj příběh a zkuste odpovědět na tuto jednoduchou otázku. Je hledání chlapa ztráta času?

18.2.2013 v 8:05 | Karma: 17,93 | Přečteno: 1217x | Diskuse| Společnost

Alice Wollmannová

Chlapi chcete sbalit ženskou? Pořiďte si osobního kouče!

Svět se vážně zbláznil. Dnešní muži si najímají osobního kouče, aby se dozvěděli, jak sbalit ženu. Ve snu by mne nenapadlo, že by s touto triviální záležitostí mohl mít nějaký muž problém. Vždyť stačí tak málo! Co myslíte, dámy?

15.8.2012 v 7:44 | Karma: 17,37 | Přečteno: 1879x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za dvacet let úspěšného vývoje Českého republiky to nepovažujeme, řekl Klaus

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno 

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

Za týden přibylo 1604 nakažených černým kašlem. Třetina jsou mladiství

29. dubna 2024  13:55

Za uplynulý týden přibylo podle údajů Státního zdravotního ústavu 1604 nakažených černým kašlem,...

Skotský premiér Yousaf po roce rezignoval, doplatil na rozchod se zelenými

29. dubna 2024  13:28

Skotský premiér Humza Yousaf v pondělí oznámil rezignaci. Po ukončení koaliční spolupráce jeho...

Jak se chystá převrat. V Německu začal proces s Říšskými občany

29. dubna 2024  7:35,  aktualizováno  13:22

Z členství v teroristické organizaci a z přípravy vlastizrádného aktu se od pondělka před soudem ve...

  • Počet článků 111
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2448x
Jsem jaká jsem a budu ráda, když budete číst moje články...