Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Že do módy příjde kremace, černý hrobař bude bez práce?

V průběhu několika posledních let doslova raketově stoupá zájem mladých lidí o povolání zdravotnického záchránaře. Každoročně se ke studiu přihlásí stovky nových studentů. Z globálního hlediska je to zřejmě job s velkou budoucností. Svět potřebuje nové hrdiny, neohrožené supermany, nezištné dárce krve, ochránce psů a koček...

Tito budoucí zachránci a zachránkyně lidských životů studují nejen teorii. Šedá je teorie, zelený strom života. Pravidelně tito studenti dochází na odbornou praxi.

Dnes jsem měla na starosti jednoho takového studenta. Mým úkolem bylo seznámit stážistu s prací na Záchranné službě, umožnit mu získat praktické zkušenosti z terénu. Celý den jsme spolu probírali úskalí jeho budoucí profese, snažila jsem  se mu co nejlépe předat své letité zkušenosti.

Během hovoru ve volné chvíli jsem se ho zeptala, co ho vlastně přimělo ke studiu oné Vyšší odborné školy? Odpověděl mi poněkud rozpačitě, že ho to vždy tak nějak zajímalo a tak, že se tedy přihlásil. Protože jsem velmi zvědavá, tak jsem se zeptala, jestli jen studuje a nebo k tomu i někde pracuje?

Jirka, tak se můj dnešní stážista jmenoval,  se na malý moment odmlčel. Po menší pauze  utrousil, že chodí jen brigádně pracovat. V duchu si říkám, že to je rozumné a asi by se to jinak nedalo stíhat.

 Po chvíli Jirka dodal: "brigádně pracuju u pohřební služby." V tomto případě jsem se neptala, co bylo motivací k výběru této brigády....jen jsem si pomyslela, že  když dobře platěj, tak je to asi výhodný job?

Jirka se usmál. " No mám 60 kč čistýho na hodinu", dodal. " Ale někdy jsou i prémie."

Moje zvědavost nabírala plné obrátky. Zajímalo mne, za jaké úkony se pobírají  v pohřebnictví prémie?

 "No třeba za kopání hrobu", vysvětluje mi Jiří. Dozvěděla jsem se, že je to práce cca na 2 hod, kope se do hloubky metrosmdesát, občas, když se narazí na pozůstatky těl, tak méně. Komplikace nastávájí, když mrzne, ale jinak to prý celkem jde.  Je za to tisícovka v podobě prémií.

 Za víkendové "služby" má 650 kč na den. Vyjíždí jen na výzvu v případě úmrtí, jinak je doma na telefonu. Mimo jiné Jiří "dělá" i obřady.  Přípravuje nebožtíka do rakve, obsluhuje manipulaci s rakví.

Před koncem naší služby na záchrance mi Jirka říká: "Teď jdu rovnou k pohřebákům a budu tam de facto přes celé svátky." Chtěla jsem dodat, ať pozdravuje u "konkurence"....

Svět je plný rozporů, ničemu se už nedivím, ani tomu, že hrobař studuje na záchranáře.

http://www.youtube.com/watch?v=9farytP7Fq4

 

Autor: Alice Wollmannová | pátek 19.12.2008 22:03 | karma článku: 11,84 | přečteno: 1328x
  • Další články autora

Alice Wollmannová

James Bond z Lidlu

Také se Vám stává, že některé příběhy z Vašeho života se zdají být neuvěřitelné? Ne, nemusí se jednat o nic tak dramatického, jako je přistání mimozemšťanů přímo u Vás na balkoně, nebo to, že vyhrajete na stírací los 20 milionů.

19.9.2016 v 9:00 | Karma: 16,58 | Přečteno: 516x | Diskuse| Společnost

Alice Wollmannová

Jaro je tu, lidi šílí, a zase ta výměna pneumatik....

Pro většinu lidí je výměna pneumatik pěkná otrava. Ani já nejsem výjimkou. Snažím se to odkládat, jak jen to jde. Jo, teď na jaře mírná prokrastinace není na škodu, ale v opačném případě by to mohl být pěkný malér. Tento článek je určen všem, pro koho je výměna gum ze zimních na letní a opačně ztráta času, jinými slovy pěknej vopruz. Nechte na hlavě, nevšední příběh lze zažít i při takto přízemní činnosti.

2.4.2014 v 7:43 | Karma: 11,93 | Přečteno: 781x | Diskuse| Společnost

Alice Wollmannová

Elita nejsou jelita!?

Jak tak koukám na zápisky v mém blogu, tak zjišťuji, že jsem již rok NIC nenapsala. Není to tím, že by se nic v mém životě nedělo, jen jsme si dala pauzu. Dnes jsem si řekla:“ DOST, už je to přece rok a já zase začnu psát“. O čem? No, to se uvidí! Ted však mám pro Vás jeden příběh, tak trochu související se svátkem všech zamilovaných...

15.2.2014 v 0:16 | Karma: 12,78 | Přečteno: 682x | Diskuse| Společnost

Alice Wollmannová

Povalentýnské requiem, aneb je hledání chlapa ztráta času?

Je hledání chlapa ztráta času? Majitelé rozličných seznamek Vám odpoví, že určitě není. Některé ženy řeknou rovnou, že je. Pojďte se přesvědčit sami. Přečťete si můj příběh a zkuste odpovědět na tuto jednoduchou otázku. Je hledání chlapa ztráta času?

18.2.2013 v 8:05 | Karma: 17,93 | Přečteno: 1217x | Diskuse| Společnost

Alice Wollmannová

Chlapi chcete sbalit ženskou? Pořiďte si osobního kouče!

Svět se vážně zbláznil. Dnešní muži si najímají osobního kouče, aby se dozvěděli, jak sbalit ženu. Ve snu by mne nenapadlo, že by s touto triviální záležitostí mohl mít nějaký muž problém. Vždyť stačí tak málo! Co myslíte, dámy?

15.8.2012 v 7:44 | Karma: 17,37 | Přečteno: 1879x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ministr Rakušan vystoupí na tiskové konferenci. Promluví o aktuální situaci

29. dubna 2024  12:20

Přímý přenos Ministr vnitra Vít Rakušan promluví na pondělní tiskové konferenci o aktuálních tématech. Vyjádřit...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  12:08

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Většina práv jako u manželů a přiosvojení dětí. Pavel podepsal zákon o svazcích LGBT+

29. dubna 2024  12:07

Stejnopohlavní páry budou moci od příštího roku uzavírat partnerství s většinou práv, jaká mají v...

Do zahradního jezírka u Berouna spadlo batole, vrtulník ho převezl do Prahy

29. dubna 2024

V Hlásné Třebani na Berounsku spadlo v neděli rok a půl staré dítě do jezírka u rodinného domu. Na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 111
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2448x
Jsem jaká jsem a budu ráda, když budete číst moje články...