Diskuse

Sestřičky

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Saaayush

18. 5. 2011 19:39
...

Váš čánek jsem otevřela už kvůli nadpisu. Já si na interně (na standardu) odkroutila dva týdny praxe a ještě mě dva čekají. Byl pro mě dcela šok, když jsem se po předchozí praxi na dětském a týdny,kdy jsem se starala o pohodové paní z pokoje, kam jsou umístěné dámy jen na došetření dostala právě k "ležákům". Klidně na sebe prásknu, žejsem se první den už kolem poledního totálně psychicky složila, protože k té spoustě péče se přidal ještě stres ze všudypřítomné paní učiteky. Já si narzdíl od sestřiček, které pracují o dvě patra níž právě na interní JIP můžu tohle období praxe brát jako cenou zkušenost. Nemůžu víc než aspoň popřát vám a vašimkolegyním hodně síly.   

0 0
možnosti
MD

mikd

21. 12. 2008 0:08
120 na hodinu?

kdeeee? já ještě před 2lety měla cca 60 a to po 12 letech praxe v oboru a to hrubého, naše nemocnice totiž není státní, jinak to co popisujete znám, bohužel, když si představíte,že jdete na noční, kde budete sama na  46 lidí, do toho příjmy, feťáci......na odd.řekněme 15 ležících.......no ani se vám do práce nechce a přitom máte svou práci ráda, ale je už toho moc.......

0 0
možnosti
AW

alicew

21. 12. 2008 0:23
Re: 120 na hodinu?

já se nedivím, je to náročné....a proto si myslím, že by ty holky tam měly dostat víc peněz..taktně mlčím o své práci...jsme na tom podobně s těmi financemi

0 0
možnosti
V

Vikina

17. 12. 2008 21:00
Jémine, Alice,

Tvůj článek se dostal na desátý místo ve čtenosti, no né. Že by už lidi přestali číst ty blbosti o Parobkovi, modrých strakách a Santovi a raději se začetli do něčeho normálního? Nebo máš už tolik věrných příznivců? Nu, i já na tebe myslel a protože ses už dlouho neozvala (a nic nepíšeš), řekl jsem si, že Ti taky napíšu nějakou básničku, aby ses neurazila na Hanku a Simču. Tady je:

My jsme žáci první cé

učí nás ta Alicé

kraslice, čertice

někdy také vopice (což nás mrzí nejvíce). Tak pac a  VV

0 0
možnosti
AW

alicew

17. 12. 2008 21:37
Re: Jémine, Alice,

No teda, já žasnu!  Ty jsi i básník?

0 0
možnosti
G

gcohen

12. 12. 2008 17:17
Kdyz je ta prace pro ne tak hrozna,

tak proc nejdou delat neco jineho? Maji prece moznost odejit studovat neco jineho (nikdo jim v tom nebrani).

0 0
možnosti
W

Wendolene

12. 12. 2008 17:27
Re: Kdyz je ta prace pro ne tak hrozna,

Vy jste ale chytry pan. Ono to neni tak jednoduche, vetsina tech sester jsou vdane zeny, maji zavazky, zmenit karieru neni jen tak. Jenze vy mate asi vidinu jedine 18nactiletych cerstve studovanych sestricek, ze? Prace je opravdu dost narocna, ne ze bych byla sestra, to ne, ale kdyz clovek porovna praci sestricek v Cesku a v zahranici, tak vidi mnohe rozdily...vazne jste doktor ?

0 0
možnosti
K

kevinbb

12. 12. 2008 15:31
ja si jen vzpominam,

kdysi davno v nemecku me moji znamy nemecti a rakousti doktori rikali, ze kdyby mohli, tak by chteli jen sestricky vystudovane v cesku. A to meli nase sestry jen stredni skolu.

Ne jen pro jejich pekny pristup k pacientum, ale hlavne, znalosti prace ktera daleko presahovala znalosti normalnich sester rakouskych a nemeckych a take ocenovali jejich pracovitost a pristup k praci.

A jeste neco dodam, aby se nemecke sestry vyrovnali nasim sestram, tak museli navstevovat jeste spousty kurzu aby si takzvane zvysili kvalifikaci.

R^[>-]R^ 

0 0
možnosti
DT

Dimitar Toškov

12. 12. 2008 16:21
Re: ja si jen vzpominam,

Jistá česká zdravotní sestra pracující v bavorské nemocnici sdělila svou "příjemnou" zkušenost: 85letá německá pacientka jí bez obalu řekla, že celý život snila o tom, jak jí jednou bude Češka utírat zadek. Na stará kolena se jí to splnilo.Rv

0 0
možnosti
GAP

generál Augusto Pinochet

12. 12. 2008 15:18
Premyslim, co nam tim chtel basnik rici

Prvni reakce je asi: chudaci sestricky, drou a nejsou dobre zaplacene. Ale zkusme se zamyslet. Prace ve zdravotnictvi je svym zpusobem poslani. A to prece museji vedet i ty 14ti, 15ti lete divenky, co jdou studovat stredni zdravotnickou skolu. Narky, ze tedy kazdy den vidi smrt a utrpeni se mi zdaji jako liche argumenty. Pokud na to nemaji, nemeli by svoji praci delat! Mely by se vcitit do kuze pacienta, ktery trpi a predstavit si, jak by chteli, aby se k nim v takove tezke zivotni situaci( a mozna v poslednich chvilich zivota! ) nemocnicni personal choval. Asi by se jim nelibilo, kdyby kolem nich chodil nastvany personal, nedejboze aby neco trousil o hrdinovi Zelenkovi.

Pokud si, mile damy, myslite, ze byste jinde byly lepe ohodnocene, tak vam prece nikdo nebrani, abyste sly delat jinam. Pokud ale nejdete, tak delejte svoji praci a neobtezujte( a neurazejte!!! ) pacienty svymi planymi narky!

0 0
možnosti
AW

alicew

12. 12. 2008 15:30
Re: Premyslim, co nam tim chtel basnik rici

básník jen ukázal realitu

0 0
možnosti
D

dancelli

12. 12. 2008 14:58
120,-/hod. je luxus, který nemá každá sestra

Pracuji jako sestra v gerontologii a mám svou práci ráda. Dělám to již 7 let a na hodinu mám asi 55,-. Pracuji v soukromém zařízení. Předtím jsem pracovala v akutní péči.

Stavy, které popisujete neznám. Dřu jako Bulhar, velmi často i za sanitáře a přesto nejsem vyhořelá, protože jednak umím relaxovat a vyčistit si hlavu a druhak mám své pacienty ráda a práce mne naplňuje.

Také bych chtěla vyšší mzdu, ale holt mám smůlu.

Ale stejně tak i obrovské štěstí, že dělám něco co má smysl a obrovský přesah.

Ve chvíli, kdy budu mít pocit, že mám pacientů plné zuby se seberu a půjdu pracovat na čas jinam. Nevím, proč by mé naštvání měli odnášet lidi, kteří za situaci nemohou.

0 0
možnosti
P

perina

12. 12. 2008 19:04
Re: 120,-/hod. je luxus, který nemá každá sestra

Vas prispevek je egocentricky. Napadlo Vas taky to, ze treba ty spatne placene sestry nemaji manzela, ktery vydelava a maji deti, ktere by nemely doplacet na to, ze je v nasem state prace sestry nedocenena..  

0 0
možnosti
K

kočka

12. 12. 2008 14:17
120 Kč na hod

S článkem souhlasím,všem zdravotním sestrám bych určitě přidala, vážím si jejich práce a patří jim můj obdiv!Jen mě zarazila věta autorky ,, kdo by pracoval za 120,- Kč na hod´´ a proto věřte, že takových kteří pracují ještě za méně než je 120 korun je dost!

0 0
možnosti
AW

alicew

12. 12. 2008 14:18
Re: 120 Kč na hod

ale asi neznáte jiné lidi, co pracují za trojnásobek..a jejich práce není ze společenského hlediska tak zodpovědná a ani náročná

0 0
možnosti
DT

Dimitar Toškov

12. 12. 2008 13:06
Váhavý souhlas

Je pravda, že "práce s lidmi" je něco strašného a kdo nezažil, neuvěří. Také jsem kdysi "s lidmi" pracoval a děkuji Bohu, že už nemusím. Také už nikdy nedopustím, abych s nimi opět pracoval. Narážka na finanční ohodnocení je k smíchu, lidé budou stále stejní a libovolný plat pohled na ně nezmění. Nepomohou žádná psychologická školení, žádné vlastní racionalizace stávající skutečnosti, pokusy o nadhled a snaha nepřipouštět si problémy. Všechny tyto pokusy mají pouze dočasné účinky a po jejich odeznění se osobní animozita vůči lidem opět projeví v plné síle. Vlastní zkušenost je také důvodem, proč mám např. na pokladní v super-hyper jediný požadavek: aby mně v pořádku vrátila peníze. Zda mě vyprovodí slovy - děkuji Vám, pane, přijďte zase-, nebo naopak - táhni už někam, ty ksindle - v podstatě neřeším. Mám pro ně zkrátka pochopení.:-)

0 0
možnosti
DT

Dimitar Toškov

12. 12. 2008 13:17
Re: Váhavý souhlas

Váhavý souhlas z toho důvodu, že moje vlastní zkušenosti z pozice pacienta jsou většinou otřesné. Například poprvé jsem vycházel z mylného předpokladu, že lékařský personál ocení mou skromnost a snahu je nadále nezatěžovat svou přítomností. Jaký to hluboký omyl! Proto bych chtěl touto cestou důrazně varovat všechny budoucí absolventy pobytu v nemocnici: nikdy, opakuji, NIKDY před lékařem nahlas neventilujte slovo revers.:-)

0 0
možnosti
N

nemelem,nemelem

12. 12. 2008 12:46
No milostivá

nejhorší na tom je, že i za čárou se nikdo při honorování Vašeho řemesla nepřetrhne a kolegyně se začínají vracet. Ale cesta k vyšším výdělkům je opravdu jednoduchá. Tlačte na privatizaci a pak si budete moct na majiteli vystávkovat třeba pětikilo.

0 0
možnosti
AM

biofyzik

12. 12. 2008 13:15
Re: No milostivá

možná to bude tím, že v Německu (kde pracuji jako lékař) je sester dostatek. Na oddělení s 28 lůžky je jich 13. Jsou pohodě a na nic si neztěžují, práce se jim líbí.

0 0
možnosti
  • Počet článků 111
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2448x
Jsem jaká jsem a budu ráda, když budete číst moje články...